Försökte efterlikna såret som Harry får i Harry Potter och Fenixordern, 38.27. 



Min referensbild. 


Jag börjar med att applicera vax med hjälp av ansiksrengöring men lotion funkar även. 


Med hjälp av lotion så plattar jag till och jämnar ut kanterna på vaxet. Lotion hjälper så att vaxet inte fastnat på verktyg eller fingrar eller ställen som det ej ska vara på. 


När jag är nöjd med volymen så tar jag en nål (men något med en spetsig punkt funkar lika bra) och försöker få såret att se så verkligt ut som möjligt. 

Titta på en referensbild om du är osäker!


Ett lager latex för att försegla. Skulle dock inte göra det om jag fick göra om det, latexet åkte ner i sprickorna och sprickorna blev nästan ihop limmat. Vilket orsakade att såret inte ser lika djupt ut och bokstäverna försvann. Skulle nog lagt på latex på kanterna bara. 



Jag borstade på ett lager puder, la på foundation och röd/svart färg i såret. 


Jag använde en svamp för att få samma textur som på min hand och dämpade färgerna en aning för att få det mer realistiskt.
Sen var jag klar! 
Harry Potter, sfx, smink,

1 kommentarer

Lena

08 Jan 2016 17:26

Coolt riktigt läckert! :D

Svar: Tack så mycket!! :D
Wiktoria Bear

Kommentera

Publiceras ej