• lägg på vax på dina böjda fingrar, skulptera efter referens bild eller valfri design. (Skulptera med lotion på dina fingrar så vaxet inte fastnar på oönskade ställen).
• ta en svamp eller tandborste för att skapa textur för huden, använd en nål eller liknande för att skapa små veck runt fingrarna. Använd dina andra fingrar som referens.
• jag ville ha en förstörd nagel så jag använde en av mina lösnaglar, formade och limmade fast över en av mina riktiga naglar. Lägg även ett lager med vax runt nageln och platta till. Referens. 
• lägg på ett tunt lager latex för att försegla.
• pudra på ett lager med transparent puder.
• lägg på ett lager fondation. Var noga med att även här använda din egen hud som referens och se till att efterlikna färger så mycket som möjligt. 
Tex så har vi små pigment av blå, röd etc. 
Applicering kan jag visa i ett annat inlägg. 
• lägg i röd färg i "såren" och arbeta med mörkare och mörkare. 
• använd rosa / röd transparent färg runt om såret för att tillföra rodnad. 
• svart färg på de ställen som är djupast i såren.
• sist, lägg på sfx blod och låt det rinna och se förfärligt ut! 

Klart! 
film sminkning, läskigt, make up artist, sfx, smink, special effekter, teater,

Kommentera

Publiceras ej