Den här kameran fick jag från mina kära föräldrar när jag var runt 13 år. Använde kameran då för att ta kort på blommor, mig själv, släkten med ingen som helst koll på inställningarna. Man kan väl säga att AUTO var min bästa vän en tid framöver. 
Tyvärr har jag inte inskaffat mig en ny kamera, eftersom mina prioteringar har vairt på måleri. Men hade jag pengar skulle jag nog uppgradera mig lite bättre. 
 

Men det är därför vi kommer till den här fina kameran, den här är bara till låns från min skola. Går en kurs som heter Foto B och hade den otroliga turen att låna hem kamera. Det roliga är att jag bara egentligen skulle lånat den en vecka, men den har varit här hemma på fotouppdrag en mycket längre tid. 
Skolan har otroligt bra kameror, så som system kameror till kompakt kameraor, de har även en polarid kamera och en från 1800- talet. 
 
 
Det här är en kamera som jag lånade hem för nån dag sen eftersom den är den enda som passar i undervatten huset, personligen tycker jag verkligen inte om kompakt kameror. Man kan väl säga att jag har blivit väldigt bortskämd av systemkameror. Det mesta är väl att man kan göra så mycket mer med inställningar och den är naturligtvis mycket kraftfullare än kompakt kameror. Men den här kompaktkameran tycker jag faktiskt om. Den har mer utbud och fastän den bara har autofokus så tar den bra bilder, och om man använder den i ett undervattenshus så får ni faktiskt otroliga resultat. (se mitt tidigare inlägg tex)
 
 
 
 
Det här var väl en snabb genomgång på lite kameror jag använder (plus min iphonekamera men den var lite självklar haha). Nu är ju frågan om ni vill veta lite mer teoretiskt så som den digitala/analoga processen? Om ni vill veta om olika program som man kan använda ang foto? Vill dock inte tråka ut er för mycket! Skriv nån kommentar så får vi se hur det blir!
 
 

Kommentera

Publiceras ej