Testade göra ett pepparkakshus för första gången och efter nästan 4 timmar så blev jag klar. Tack vare vit glasyr, fyra glitter glasyrer, gelatinblad och lite strössel så blev det tillslut ett litet sött hus. Eftersom jag älskar att pilla och mitt tålamod är oändligt så var detta jätteroligt att göra.

Vita glasyren använde jag att sätta ihop alla pepparkakshusdelarna och snön/istappar från taket. 
Gelatinblad använde jag till fönster (+vit glitter glasyr för highlights).
Glitter glasyr (vit, rosa, lila och turkos) använde jag till detaljer. 
Strössel (vita/röda små stenar, hjärtan, snöflingor och pärlor) använde jag till dekoration och detaljer. 
För att vara extra pillriga så använde jag en pincett för att sätta dit de flesta av strösselbitarna. 

Jättenöjd med denna skapelse! 

1 kommentarer

Linnea

01 Dec 2014 23:37

Shit va ballt med istappar!

Kommentera

Publiceras ej